La ce perioadă de timp ar trebui schimbată lenjeria de pat?

superior-king-roomLenjeriile de pat se murdăresc în mod natural, fiind utilizate în fiecare seară. Acesta este principalul motiv pentru care ar trebui schimbate în mod regulat. Potrivit unui sondaj de opinie, majoritatea persoanelor tind să schimbe lenjeria de pat, în medie, între o dată pe săptămână și o dată pe lună. Cu excepția cazurilor în care pot exista probleme precum alergii sau alt fel de afecțiuni, vă sugerăm cu tărie să le schimbați cel puțin o dată pe săptămână. Continuă să citești La ce perioadă de timp ar trebui schimbată lenjeria de pat?

Sunt saltelele din spumă indicate persoanelor supraponderale?

heavymattress-300x200Obezitatea afectează din ce în ce mai mulți oameni. Multe persoane supraponderale sau obeze, chiar dacă își doresc să se odihnescă noaptea, își fac griji în ceea ce privește confortul oferit de saltea. Saltelele cu arcuri se deteriorează mai rapid, acestea se pot rupe și pot perfora husa saltelei, făcând arcurile să iasă și să creeze puncte de presiune pe întregul corp. Lăsând la o parte arcurile, există ideea eronată cum că memory foam-ul se înmoaie pe măsură ce se încălzește și o persoană supraponderală se va adânci prea mult în saltea, nemaiputându-se bucura cu adevărat de confort.

Din fericire nu este cazul. Saltelele memory foam oferă confort tuturor persoanelor, indiferent de greutatea acestora. Persoanele supraponderale se pot odihni foarte bine și pot obține toate beneficiile memory foam-ului doar dacă știu ce să caute. De fapt, saltelele memory foam sunt de cele mai multe ori mai comode pentru acestia. De ce? Deoarece nu se vor mai creea puncte de presiune asupra zonelor cu greutate ale corpului. Important este să vă orientați către saltelele mai înalte, care să aibă un strat de memory de până la 4 cm.

Dacă te vei informa, vei descoperi că spuma vâscoelastică are densitate și fermitate diferită. Acești doi indici nu înseamnă același lucru. O saltea cu o densitate mare poate fi moale, sau invers. Persoanelor supraponderale li se potrivesc mai bine saltelele dense și ferme. În general, toate mărcile de saltele de calitate au cel puțin un model cu o densitate mare. Chiar dacă te vei gândi că durata de viață a unei saltele folosite de o persoană supraponderală va fi mai scurtă, trebuie să știi că aceasta nu va fi afectată decât după aproximativ un an. Dacă ar fi să comparăm acest fapt cu disconfortul creat de o saltea din arcuri, atunci alegerea unei saltele din spuma va deveni o idee perfectă.

Dacă apreciați durabilitatea și confortul nu trebuie să vă îngrijoreze prețul deoarece sănătatea și odihna dumneavoastră sunt neprețuite. Saltelele adiționale nu sunt atât de durabile precum saltelele întregi, dar este o modalitate de a testa memory foam-ul fără compromisul financiar pe care îl presupune investiția într-o saltea.

Odihna, o chestiune de rutină

 

Viaţa noastră este compusă din rutină, obiceiuri şi orare. Această regularitate ne permite să înfruntăm toate activităţile pe care le întreprindem de-a lungul zilei. Ce se întamplă în momentul în care nu ne îndeplinim orarul zilnic? Pur şi simplu corpul nostru îşi modifică funcţiile şi nu mai răspunde în mod normal. Unul dintre principalii factori în ceea ce priveşte odihna, este rutina. Obişnuindu-ne corpul la o serie de acţiuni, va deveni un ritual care va favoriza odihna. Acestea sunt liniile de bază pentru a invoca somnul.

somn-sanatate-relaxare

Continuă să citești Odihna, o chestiune de rutină

Dacă nu te poţi odihni în timpul nopţii…

Corpul uman, fără somn, nu poate rezista mult timp, iar un somn odihnitoreste esenţial pentru sănătatea organismului. După trei zile în care nu am dormit bine suntem irascibili, dezorientaţi şi în unele cazuri grave putem avea chiar halucinaţii şi pierderi ale mobilităţii. clock with sleepless at night.

Somnul este esenţial pentru funcţionarea normală a organismului nostru, dar pentru a ne odihni, cea mai importantă este salteaua pe care o folosim. De aceea trebuie să optăm pentru o saltea de calitate, care să ne garanteze calitatea produsului şi să alegem salteaua care se adaptează nevoilor noastre.  Continuă să citești Dacă nu te poţi odihni în timpul nopţii…

Vrei să te odihnești cum trebuie în timpul somnului? Iată câteva lucruri care nu ar trebui făcute înainte de a te pune să dormi

strechingSomnul este unul dintre cele mai mari mistere ale vieții. La fel ca și în cazul gravitației sau al câmpurilor cuantice, omenirea încă nu are foarte multe informații cu privire la acest capitol deși am evoluat foarte mult de-a lungul timpului. Încă nu se știe exact de ce dormim sau ce se întâmplă cu organismul uman pe perioada somnului, dar aflăm lucruri noi în fiecare zi.

Știm însă că, un somn bun este piatra de temelie a sănătății noastre. Pentru majoritatea adulților, numărul optim de somn este cuprins între șase până la opt ore, iar prea mult sau prea puțin somn poate avea efecte considerabile asupra sănătății noastre.

Privarea de somn este o problemă atât de comună în zilele noastre încât este foarte probabil să suferi de așa ceva și să nu conștientizezi acest lucru.

Oamenii de știință au stabilit că, pe termen lung, deficitul de somn poate avea repercusiuni serioase asupra sănătății noastre. Continuă să citești Vrei să te odihnești cum trebuie în timpul somnului? Iată câteva lucruri care nu ar trebui făcute înainte de a te pune să dormi

Calmul din dormitor – terapia prin culori -

Încă de la începuturi, omul a înțeles că o culoare aprinsă înseamnă pericol. De atunci, culoarea a fost asociată cu stări și sentimente. Culoarea a fost întotdeauna importantă – de la avertismente naturale în vremurile primitive, la promotorii stării de spirit din casele moderne.

Dacă te-ai hotărât să renovezi, înainte de a alege culoarea vopselei ia în considerare aspectul camerei. De exemplu, ai nevoie de o culoare caldă pentru camera din partea de nord a casei, pentru că aceea poate fi cea mai rece cameră din casa ta. Orientează-te către variații ale tonurilor de galben, portocaliu sau roșu. Continuă să citești Calmul din dormitor – terapia prin culori -

La ce să te aștepți când primeşti noua ta saltea

Aşadar, în sfârşit ţi-ai schimbat salteaua veche, îmbâcsită şi plină de cocoloașe, cu una nouă, şi arzi de nerăbdare să îţi fie livrată şi instalată in casă. Felicitări – ai făcut un prim pas foarte important în direcția îmbunătățirii calității somnului tău!mattress-cleaning

Noua ta saltea va deveni în curând cea mai importantă piesă de mobilier din casa ta. La urma urmei, e locul unde vei petrece 1/3 din viaţa ta. Iată o scurtă listă cu „La ce să te aştepţi…”, atunci când urmează să îţi fie livrată acasă o nouă saltea:

Continuă să citești La ce să te aștepți când primeşti noua ta saltea

Copiii mici și obiceiurile acestora din timpul somnului  

     copil-somnOrice ființă are nevoie de odihnă. În primii ani de dezvoltare a unei ființe, somnul este principala activitate a creierului. Ritmurile circadiene, sau ciclurile de somn/trezire sunt reglate de lumină și întuneric și se dezvoltă în timp, de aceea nou-născuții dorm mult și nu au un orar fix de somn. Aceste ritmuri încep să se dezvolte cam pe la vârsta de șase săptămâni, iar pe la trei-șase luni majoritatea sugarilor au deja un ritm regulat de somn.

La vârsta de doi ani, majoritatea copiilor au cumulate mai multe ore de somn decât de stat trezi iar statisticile spun că un copil își petrece 40% din copilărie dormind, ceea ce este bine deoarece odihna este foarte importantă pentru dezvoltarea sănătății fizice și psihice a copiilor.

Stările de somn sunt de două feluri:

  • Mișcarea lentă a ochilor (NREM) sau somnul “ușor”. În timpul acestei faze a somnului, nivelul de sânge pompat în mușchi este crescut, energia este depozitată, țesuturile se regenerează, hormonii de creștere sunt eliberați în organism și are loc dezvoltarea individului.
  • Mișcarea rapidă a ochilor (REM) sau somnul “activ”. În timpul acestei faze a somnului, creierul este activ și au loc visele. Corpul devine greoi și imobil, respirația și ritmul cardiac încetinesc.

Bebelușii petrec circa 50% din timp în fiecare dintre aceste etape ale somnului, iar un ciclu complet de odihnă al acestora durează aproximativ 50 de minute. Pe la vârsta de șase luni, somnul activ (sau REM) este de 30% din totalul orelor de somn.

Somnul nou-născuților (1-2 luni)

Pentru nou-născuți, în primele luni de viață somnul are loc în jurul unor ore fixe iar ciclul de somn/veghe este întrerupt de nevoia celui mic de a fi hrănit, schimbat sau alintat. Nou-născuții dorm în total circa 11 până la 18 ore pe zi întrerupte de perioade de una până la trei ore de timp în care sunt trezi. O perioadă de somn poate dura de la câteva minute până la câteva ore. De obicei, în timpul somnului aceștia sunt activi, dând din mânuțe și piciorușe, zâmbind, imitând gestul din timpul alăptării etc.

Nou-născuții își exprimă nevoia de a dormi în moduri diferite. Unii devin agitați, plâng, își freacă ochii sau își exprimă această nevoie cu gesturi individuale. Cel mai adecvat este să puneți bebelușul în pătuț când este somnoros, nu după ce a adormit deja. În felul acesta, va învăța încă de mic să facă asocierea patului cu somnul și ulterior va putea dormi mai repede. Nou-născuții pot fi încurajați să doarmă mai puțin în timpul zilei prin expunerea lor la lumina naturală și zgomot, și jucându-vă mai mult împreună.  Când se apropie seara, păstrați în casă un mediu liniștit, fără activități zgomotoase.

Somnul sugarilor (3-11luni)

La vârsta de nouă luni, hrănitul pe timpul nopții nu mai prezintă un obicei, majoritatea sugarilor dormind pe parcursul întregii nopți. Aceștia dorm, în medie, circa 9-12 ore în timpul nopții, ziua având perioade de somn de la 30 de minute până la două ore, de până la patru ori pe zi – aceste perioade scăzând pe parcurs ce bebelușul crește.

Dacă copii vor fi puși la culcare atunci când dau semne de oboseală, și nu când au adormit deja, aceștia vor învăța să se auto-liniștească, adică vor adormi natural, vor fi mai independenți și le va fi mult mai ușor să adoarmă înapoi după ce s-au trezit pe timpul nopții din cauza vreunui zgomot. Cei care s-au obișnuit cu “asistența” parentală la ora somnului, vor plânge după părinți cerând ajutor să adoarmă înapoi după un episod de trezire din timpul nopții.

Somnul copiilor mici (1-3 ani)bebe_dormind

Copii mici au nevoie de 12-14 ore de somn pe zi. La vârsta de 18 luni, somnul de pe timpul zilei va fi redus, ajungându-se la unul singur, de două sau trei ore. Somnul de pe timpul zilei ar trebui să fie undeva în jurul orei prânzului, și nu pe seară deoarece ar putea provoca întârzierea somnului de noapte.

Mulți copii au probleme cu somnul, opunându-se ideii de a merge la culcare și experimentând treziri multiple pe timpul nopții. Frica de întuneric, coșmarurile sau surplusul de energie sunt principalele cauze ale acestor probleme.

Somnul preșcolarilor (3-5 ani)

Preșcolarii dorm cam 11-13 ore în fiecare noapte, iar majoritatea nu mai dorm la prânz după vârsta de 5 ani. Ca și copii mici, preșcolarii pot întâmpina dificultăți în a adormi și a nu se trezi pe timpul nopții. Cum imaginația acestora este în plină dezvoltare, preșcolarii pot avea probleme cu somnul cauzate de frica de întuneric, pot avea coșmaruri sau chiar episoade de somnambulism.

Somnul școlarilor (5-12 ani)

Copii cu vârste de 5-12 ani dorm aproximativ 10-11 ore pe noapte. Aceștia devin mai solicitați fizic și psihic (de exemplu: teme, sport) și alte activități extrașcolare și sociale. În plus, copiii cu vârsta de școală devin mai interesați de TV, calculatoare, mass-media și internet, precum și de produsele ce conțin cofeină (de exemplu: cola, ciocolată sau suc) – toate acestea ducând la dificultăți de adormire, coșmaruri și perturbări ale somnului. În mod special, privitul la TV în apropierea orei de somn a fost asociat cu lipsa somnului, anxietate și dormit mai puține ore.

Problemele cu somnul sunt predominante la această vârstă. Somnul insuficient sau inadecvat poate duce la modificări ale dispoziției copilului, probleme de comportament (cum ar fi hiper-activitate și probleme cognitive), modificări care au impact major asupra capacității acestuia de a învăța la școală.

Saltele: pe care să o cumpăr?

mattressespileofMattressesOferta producătorilor de saltele este amplă şi nu întodeauna ştim foarte clar care este cea mai potrivită saltea pentru fiecare dintre noi. În continuare îţi oferim cheia pentru ca punapharmacy.com – info tu să poţi alege salteaua perfectă pentru tine, o decizie care depinde de factori precum greutatea ta, poziţia în care dormi şi temperatura. Înainte de a te decide, consultă următorul ghid de cumpărare.

Să dormi pe o saltea bună creşte foarte mult calitatea vieţii, dar oferta este atât de variată încât cumpărarea unei saltele devine o decizie foarte dificilă. Saltelele sunt de mai multe tipuri, din materiale diferite (spumă poliuretanică, latex, arcuri, etc.) cu grade diferite de fermitate. În plus, şi preţurile variază: între un model simplu şi unul foarte sofisticat poate apărea o diferenţa de preţ de peste 2000 lei. Care este cea mai potrivită saltea pentru mine? Cu ajutorul acestui ghid de cumpărare mi-am propus să îţi răspund la această întrebare. Continuă să citești Saltele: pe care să o cumpăr?

Lipsa somnului – efecte secundare grave

fara.somn

Săptămâna trecută am vorbit despre beneficiile somnului, dar cred că ar trebui să vorbim un pic şi despre efectele privării de odihnă. Dacă ai probleme cu somnul şi nu te poţi odihni bine noaptea, nu neglija acest aspect, pentru că în timp pot aparea probleme serioase de sănătate. Dacă acum eşti tot timpul obosit şi nu te poţi concentra foarte bine la activităţile zilnice, în viitor, riscul de a face un atac cerebral creşte. Iată care sunt efectele secundare grave pe care le are lipsa de somn:

Continuă să citești Lipsa somnului – efecte secundare grave